חיטוי מאגרי מים כל מה שצריך לדעת

חיטוי מאגרי מים

מים נוטים לצבור לכלוך ומזמינים אליהם לא מעט מפגעים. טיפול במאגרי מים מחייב תשומת לב לתקנים ולהנחיות משרד הבריאות כדי להימנע ממפגעים בריאותיים קשים. למעשה דיירים בבניני מגורים משותפים שבהם יש מאגרי מים מחויבים לבצע ניקוי וחיטוי של מאגרי מים במסגרת תקנות בריאות העם של משרד הבריאות ולפי תקנה 1525 שתיקן מכון התקנים הישראלי. את פעולת החיטוי יש לבצע פעם בשנה ל ידי אנשי מקצוע שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות.

מה שחשוב לדעת על חיטוי מאגרי מים

כמו הרבה פעולות גם חיטוי מאגרי מים הוא פעולה מקצועית שיש לבצע למכלים שממוקמים במקרים רבים על גגות של בתים משותפים או רבי קומות.  מטרת המכלים הללו היא לספק מים בלחץ תקין גם לדירות הגבוהות ברבי קומות. המאגרים בנויים מחומרים שונים כמו פלסטיק, בטון או אסבסט והם מחוברים למקורות המים העירוניים תחת פיקוח ואחריות הרשות המקומית.

ברגע שמבנה מחובר לתשתיות האחריות על תחזוקת מאגרי מים לרבות חיטוי מאגרי מים עוברת לידיהם של דיירי הבית ומי שאחראי על תחזוקת המאגרים בפועל הוא ועד הבית.

פעולת החיטוי מחייבת עד כמה פעולות כמו למשל לקיחת דגימה ממי השתייה במאגר כדי לבצע בדיקת מעבדה שתוודא את איכות מי השתייה ובנוסף תבדוק אם אין חיידקים או מזהמים בכמות שחורגת מהתקנים. את ממצאי הבדיקה יש להעביר לנציגי רשות המים ברשות המקומית.

חשוב להדגיש שאי עמידה בתקנות שקבע משרד הבריאות ומכון התקנים בנושא של חיטוי מאגרי מים יכולה להביא להפסקה של העברת מים אל המאגר וחמור מכך לגרום להופעת תחלואה כתוצאה מחשיפה למזהמים שונים.

איך מתבצע חיטוי מאגרי מים?

קבוצת דודי משאבות מים מעניקה שירות ניקוי וחיטוי מאגרי מים בהתאם לדרישות מכון התקנים. השירות ניתן לפי גודל ואופי המאגר וכולל כמה פעולות חשובות כמו ריקון המים עם משאבות מתאימות, ניקוי המאגר וסביבתו, ביצוע איטום ופינוי פסולת מאזור המאגר,

חיטוי המאגר על ידי קיטור או כלור, ריסוס סביבת המאגר והמאגר עצמו, הזרמת מים ולקיחת דגימה. יש לנו את כל הידע הנדרש לביצוע הפעולות הללו בהתאם לדרישות מכון התקנים ומשרד הבריאות. צרו עמנו קשר ונשמח לסייע לכם: 050-9912912

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פורום פסיכולוגיה – המקום למצוא בו את התשובות לשאלות החשובות
אם אתם מעוניינים לקבל תשובות שיסייעו לכם להתמודד עם היבטים שונים בחיים בצורה נוחה יותר אז יהיה כדאי...
קרא עוד »
מאי 29, 2022
הבנת טיפולי שיער: נחשפו תובנות מומחים
טיפולי שיער ממלאים תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות, החוזק והמראה של השיער שלנו. בתור מישהו שקוע עמוק...
קרא עוד »
פבר 20, 2024
אימון לנשים בהיריון
בעזרת תוכנית מסודרת לאימוני כושר, אנשים יכולים להשיג את מטרות האימון שלהם שלהם ולשמור על כושר באופן...
קרא עוד »
יול 07, 2022